Pages

astaghfirullah

31 March 2013



"Astaghfirullah rabbal baraya Astaghfirullah minal khothoya Rabbi zidni ilman nafia Wawaffiqli amalan maqbula Wa habli rizqan wa-sia Watub alaina taubatan nasuha Wa li hada sirri aduwu Fi sarri wa azari Al abdun shorafahli Dimna faqri wabtirari Walkafani ilmu rabi Wilsuali wahtiari Ya ilahi wa maliki Anta ta'lam kaifa haali"

kadang-kadang bila aku duduk bersendirian, merenung jauh ke hadapan.. merenung masa akan datang, apa yang bakal aku tempuhi.adakah mase tu aku tabah dan kuat untuk menempuh segala dugaan dan cabaran yang telah diaturkan.. kadang-kadang aku berfikir sejenak. bila aku nak berubah.. berubah menjadi hamba Allah yang taat dengan segala perintahnya.. berubah menjadi yang lebih baik.. kadang-kadang terdetik di hati kecil aku nak berubah.. tapi hati aku tersasar, aku kembali leka dengan godaan dunia yang sementara ini.. kita tahu yang akhirat itu ade,azab kubur, seksaan api neraka yang ternyata tidak dapat kita bayangkan..nauzubillah  tapi kenapa diri kita tak mahu mengikut segala perintah Allah.. bertaubat, bertaubat dan bertaubatlah Aida sebelum terlambat.. Ya Allah, bantulah hambaMU ini..

Ya Allah, ampunilah dosa hambaMU yang kerdil ini, ya Allah..KAU kurniakanlah aku seorang hambaMU yang boleh memimpin diriku ke arah kebaikan dan kejalan menuju ke SyurgaMU Ya Allah..yang boleh menegur kesilapan dan kealpaan aku.. sesungguhnya Engkau maha pengasih lagi maha penyayang.. amin ya rabbal alamin 

pesanan : berkawanlah dengan org yang boleh bagi nasihat kepada kamu...dan BERSEDIA menerima nasihat dengan niat kembali kepada jalan Allah...tinggalkan perkara yang tidak baik ...lakukan solat taubat minta ampun kepada Allah...setiap apa yang berlaku Allah menyayangi hambanya...Allah sentiasa menanti hambanya yang merintih ingin kembali kepadaNya.....:)

㋡ thanks for reading. do like and drop your comment okay.✌

No comments:

Post a Comment

jUst Drop uR comMent.. tQ ^_^